enmiljonkronor.blogg.se

Jag har bestämt mig. Innan år 2018 ska jag ha tjänat min första miljon. Vi pratar inte om värde på bostad eller prylar, utan jag ska ha en miljon kronor på banken. Jag har ett vanligt 9-17 jobb där jag tjänar helt ok så jag hoppas kunna investera rätt stora belopp varje månad. En stor del av miljonen ska dock komma från det bolag som jag nyligen startat upp.

Uppdatering av aktieportföljen med mera

Publicerad 2013-11-03 11:57:34 i Aktier

Hej!
 
Jag har haft fullt upp med bolaget denna månaden så det har varit dåligt på bloggfronten. Här kommer en uppdatering över min aktieportfölj. (Som vanligt har jag sparat 1500 från min lön vilket placerades i TrustBuddy denna månaden)
 
Avanza
Fingerprint Cards B (Värde: 15080kr)
MQ Holding (Värde: 8950kr)
TrustBuddy International (Värde: 3900kr)
 
Min bank
Telia sonera (Värde: 5395kr)
 
Totalt: 33325kr
Förra månaden: 31584kr
 
Telia sonera har gått väldigt bra, men i denna aktie så är det främst utdelningen som lockar. Jag har även ett IPS konto för pensionen vid sidan om ovan sparande där jag ligger tungt i Telia sonera. Det känns som ett tryggt bolag inför framtiden.
 
Hur ser det ut för bolaget nu då?
 
Status i bolaget:
1 betalande kund och 2902 kr i intäkter hittills. Jag har 2-3 offerter ute där jag hoppas på åtminstone en ny kund. Jag har också ännu en kund som jag ska börja jobba för inom två månader. De sidoinkomster jag har i bolaget är snart dags att plocka hem (ca 4000 kr). Totalt sett ligger bolaget fortfarande back eftersom vi började med att köpa en dator och skrivare för ca 15000 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Enmiljonkronor

Jag är en driven och målmedveten kille i 30-årsåldern som nu bestämt mig för att bli miljonär. Tillsammans med min tjej ska jag nu göra denna resa och planen är att det ska gå ganska fort. ;) Miljonen tänker vi använda till insats på bostadsrätt eller hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela