enmiljonkronor.blogg.se

Jag har bestämt mig. Innan år 2018 ska jag ha tjänat min första miljon. Vi pratar inte om värde på bostad eller prylar, utan jag ska ha en miljon kronor på banken. Jag har ett vanligt 9-17 jobb där jag tjänar helt ok så jag hoppas kunna investera rätt stora belopp varje månad. En stor del av miljonen ska dock komma från det bolag som jag nyligen startat upp.

Aktieportföljen april 2014

Publicerad 2014-04-29 08:26:32 i Aktier

För er som är uppmärksamma så ser ni att jag ändrat måldatum från 2020 till 2018. Jag tror det ska vara möjligt att få ihop till miljonen tills dess med aggresivt sparande, och ett mer utmanande mål är bättre för motivationen.
 
Mina aktieplaceringar ser nu i slutet av april ut såhär efter att ha introducerat en ny aktie i portföljen:
 
Avanza
Fingerprint Cards B (Värde: 16200kr)
MQ Holding (Värde: 13350kr)
TrustBuddy International (Värde: 10324kr)
Getinge B (Värde 4368kr)
Oplacerat (Värde: 97kr) 
 
Min bank
Telia sonera (Värde: 4693kr)
 
Totalt: 49032kr
Förra månaden: 48210kr
 
Jag har satt in ytterligare 1500 denna månad. Nästa månad kommer tyvärr också bli samma belopp då jag ska betala en resa som vi köpt inför nästa vinter. Vi hade redan innan bestämt oss att vi inte skulle ta några fler långresor på ett tag nu, men vi kunde inte motstå det. Vi fick resan till bra pris, men det blir ändå en del pengar när man ska resa långt och länge. Från och med juni lönen kommer jag öka min spartakt kraftigt. Målet är fortfarande att spara drygt 10000 per månad och med resan redan betald så kommer jag kunna göra det hela resten av året.
 
MQ har gått fortsatt bra och jag kommer nog plocka ut denna vinst snart. De övriga aktierna går väldigt mycket upp och ner, men jag hoppas på att det ska lossna både för Fingerprint och för TrustBuddy tids nog.
 
Status i bolaget:
Nu är vi uppe i 4 månadsbetalande kunder. Om allt går som planerat och jag får knutit ihop två större projekt så kommer vi ha ytterligare två till under juni som betalar dubbelt månadsbelopp. Sidoinkomsterna fortsätter att växa och jag kommer nog plocka ut en del inom ett par månader. Lite kommer in redan under maj. Kassan i bolaget fortsätter att växa och är uppe i ca 65000 nu. Det har varit riktigt mycket jobb de sista månaderna och jag hoppas på lite lugnare tider under sommaren så kan jag köra igång igen under hösten.
 
Framtiden:
Jag ser fram emot experimentet med Trustbuddy som utlovar drygt 10% ränta per år på insatta pengar. Jag ska sätta in 10000kr där från juni-lönen. Därefter kommer jag investera ca 10000kr per månad i aktier. Målet att ha ett aktiekapital på över 100000 innan året är slut kvarstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Enmiljonkronor

Jag är en driven och målmedveten kille i 30-årsåldern som nu bestämt mig för att bli miljonär. Tillsammans med min tjej ska jag nu göra denna resa och planen är att det ska gå ganska fort. ;) Miljonen tänker vi använda till insats på bostadsrätt eller hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela