enmiljonkronor.blogg.se

Jag har bestämt mig. Innan år 2018 ska jag ha tjänat min första miljon. Vi pratar inte om värde på bostad eller prylar, utan jag ska ha en miljon kronor på banken. Jag har ett vanligt 9-17 jobb där jag tjänar helt ok så jag hoppas kunna investera rätt stora belopp varje månad. En stor del av miljonen ska dock komma från det bolag som jag nyligen startat upp.

Aktieportföljen augusti 2014

Publicerad 2014-08-31 13:33:23 i Allmänt

Nu har det inte gått så länge sedan jag sist uppdaterade så det har inte hunnit hända så mycket. Tänkte bara redovisa aktuella siffror nu för slutet av augusti.
 
Avanza
Fingerprint Cards B (Värde: 13320kr) Förra månaden: 13800kr
MQ Holding (Värde: 28350kr) Förra månaden: 26820kr
Industrivärden C (Värde: 11970kr) Förra månaden: 11571kr
TrustBuddy International (Värde: 8000kr) Förra månaden: 8100kr
Getinge B (Värde 4202kr) Förra månaden: 3855kr
Oplacerat (Värde: 2337kr) Förra månaden: 337kr
 
Min bank
Telia sonera (Värde: 5100kr) Förra månaden: 4913kr
 
Totalt: 73279kr
Förra månaden: 69415kr
 
Jag har satt in 2000kr denna månaden pga stora semesterkostnader. Portföljen har ökat med 2000kr också så det är 4000 plus från förra mätningen. Jag lämnar en del pengar oplacerat ett tag.
 
Jag kommer spara några månader framöver och försöka hitta ett bra läge att gå in i något investmentbolag.
 
Status i bolaget:
Med bolaget har det inte hunnit hända så mycket sen sist. Jag har nu 8 månadsbetalande kunder och några jobb på gång. De större projekten är fortfarande inte helt säkra men det ser lovande ut. Kassan ligger fortfarande på över 90000kr och kommer sakta gå uppåt men jag har några kostnader som kommer nu i höst också.
 
Framtiden:
MQ ser ut att börja vända uppåt igen så där har jag stora förhoppningar. Mina riskabla placeringar hoppas jag också ska komma igång. Nu följer några snålmånader när jag ska försöka spara riktigt mycket. Svårast blir att hålla sig ifrån restaurangbesök. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Enmiljonkronor

Jag är en driven och målmedveten kille i 30-årsåldern som nu bestämt mig för att bli miljonär. Tillsammans med min tjej ska jag nu göra denna resa och planen är att det ska gå ganska fort. ;) Miljonen tänker vi använda till insats på bostadsrätt eller hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela