enmiljonkronor.blogg.se

Jag har bestämt mig. Innan år 2018 ska jag ha tjänat min första miljon. Vi pratar inte om värde på bostad eller prylar, utan jag ska ha en miljon kronor på banken. Jag har ett vanligt 9-17 jobb där jag tjänar helt ok så jag hoppas kunna investera rätt stora belopp varje månad. En stor del av miljonen ska dock komma från det bolag som jag nyligen startat upp.

Aktieportföljen mars 2014

Publicerad 2014-03-28 13:23:45 i Aktier

Nu är jag tillbaks i verkligheten igen och har börjat komma in i rutinerna. Det är mycket jobb både där jag är anställd och i det egna bolaget. Men det börjar betala sig. Jag får fler och fler förfrågningar om jobb och jag har kunnat fakturera lite under mars. Här följer först hur det gått för mina placeringar.
 
Avanza
Fingerprint Cards B (Värde: 16275kr)
MQ Holding (Värde: 12900kr)
TrustBuddy International (Värde: 11125kr)
Oplacerat (Värde: 3070kr) 
 
Min bank
Telia sonera (Värde: 4840kr)
 
Totalt: 48210kr
Förra månaden: 43429kr
 
Jag har satt in ytterligare 1500 denna månad. Nästa månad kommer bli samma belopp. Därefter kommer jag öka min spartakt kraftigt. Målet är att spara drygt 10000 per månad.
 
MQ har gått riktigt bra och jag börjar fundera på att plocka ut min vinst som nästan är uppe i 50%. De övriga aktierna går väldigt mycket upp och ner.
 
Status i bolaget:
Jag har 2 månadsbetalande kunder. Ytterligare en kommer in under april. Det kommer också komma två till under juni som betalar dubbelt månadsbelopp. Jag ska lämna ny offert till ny potentiell månadskund i dagarna. Jag har lyckats fakturera lite fasta belopp under mars också så när dessa betalningarna inkommit så är bolagets kassa högre än de 50000 som sattes in från början förra året. Sidoinkomsterna fortsätter att växa och jag kommer nog plocka ut en del inom ett par månader. Två stora projekt är på gång som kommer ge ca 25000 kronor i juni. Estimatet att gå ca 30000 i vinst under 2014 kommer överskridas redan efter halva året. Kul!
 
Framtiden:
I en månad till kommer jag fortsätt sätta in 1500kr per månad. Därefter så ska jag göra ett experiment med Trustbuddy som utlovar drygt 10% ränta per år på insatta pengar. Jag ska sätta in 10000kr där under juni. Därefter kommer jag investera ca 10000kr per månad i aktier. Totalt belopp i aktier ska vara över 100000 innan året är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Enmiljonkronor

Jag är en driven och målmedveten kille i 30-årsåldern som nu bestämt mig för att bli miljonär. Tillsammans med min tjej ska jag nu göra denna resa och planen är att det ska gå ganska fort. ;) Miljonen tänker vi använda till insats på bostadsrätt eller hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela