enmiljonkronor.blogg.se

Jag har bestämt mig. Innan år 2018 ska jag ha tjänat min första miljon. Vi pratar inte om värde på bostad eller prylar, utan jag ska ha en miljon kronor på banken. Jag har ett vanligt 9-17 jobb där jag tjänar helt ok så jag hoppas kunna investera rätt stora belopp varje månad. En stor del av miljonen ska dock komma från det bolag som jag nyligen startat upp.

Aktieportföljen november 2013

Publicerad 2013-11-26 18:18:00 i Allmänt

Här kommer uppdateringen för November månad. Dessa uppdateringar innehåller alltid den extra insättning jag gör till aktiekontot från min månadslön. Än så länge har jag inte placerat månadens insättning på 1500 kr utan jag väntar tills något bra dyker upp. Jag funderar på att introducera någon ny aktie i portföljen och då vill jag eventuellt spara några månader så att jag kan köpa på mig en lite större post.
 
Avanza
Fingerprint Cards B (Värde: 17182kr)
MQ Holding (Värde: 9200kr)
TrustBuddy International (Värde: 4380kr)
Oplacerat (Värde: 1491kr) 
 
Min bank
Telia sonera (Värde: 5470kr)
 
Totalt: 37723kr
Förra månaden: 33325kr
 
TeliaSonera fortsätter att öka något men jag tror det kommer avta nu. Dock så har jag denna aktie främst för utdelningen. Fingerprint har rusat idag och ökat med 27% då de släppt sin nya sensor. Jag tror Fingerprint kommer bli en riktigt intressant aktie att äga under 2014. Även MQ och TrustBuddy har ökat lite så detta har varit en riktigt bra månad.
 
Status i bolaget:
Det är fortfarande bara 1 betalande kund. En faktura ligger ute på 199kr och jag har 2 offerter ute där båda känns riktigt lovande. Jag har fortfarande också en kund som jag ska börja jobba för under julen. Vi ska hämta hem sidoinkomster på 4000-5000kr under december månad också så nästa företagsinlägg kommer förhoppningsvis vara roligare läsning. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Enmiljonkronor

Jag är en driven och målmedveten kille i 30-årsåldern som nu bestämt mig för att bli miljonär. Tillsammans med min tjej ska jag nu göra denna resa och planen är att det ska gå ganska fort. ;) Miljonen tänker vi använda till insats på bostadsrätt eller hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela