enmiljonkronor.blogg.se

Jag har bestämt mig. Innan år 2018 ska jag ha tjänat min första miljon. Vi pratar inte om värde på bostad eller prylar, utan jag ska ha en miljon kronor på banken. Jag har ett vanligt 9-17 jobb där jag tjänar helt ok så jag hoppas kunna investera rätt stora belopp varje månad. En stor del av miljonen ska dock komma från det bolag som jag nyligen startat upp.

Aktieportföljen maj 2014

Publicerad 2014-05-31 10:01:22 i Aktier

Maj har varit en månad då mina aktier åkt både upp och ner. Mest ner med undantag för MQ som gått riktigt bra.
 
Avanza
Fingerprint Cards B (Värde: 14850kr) Förra månaden: 16200kr
MQ Holding (Värde: 14200kr) Förra månaden: 13350kr
TrustBuddy International (Värde: 10191kr) Förra månaden: 10324kr
Getinge B (Värde 3956kr) Förra månaden: 4368kr
Oplacerat (Värde: 1596kr) Förra månaden: 97kr
 
Min bank
Telia sonera (Värde: 4957kr) Förra månaden: 4693kr
 
Totalt: 49750kr
Förra månaden: 49032kr
 
Jag har satt in ytterligare 1500 denna månad. Under juni månad kommer jag få både semestertillägg på lönen samt tillbaka på skatten så jag kommer kunna sätta in 10000kr i Trustbuddy som jag planerat att göra som test. Jag ska också spara 10000 i mina aktier. Månaderna fram till December ska jag hålla denna spartakt på minst 10000kr per månad.
 
MQ har gått fortsatt bra och jag håller nog i dem lite till. De övriga aktierna går väldigt mycket upp och ner, men jag hoppas på att det ska lossna både för Fingerprint och för TrustBuddy tids nog. Getinge fick ett fall på ca 10% men har börjat återhämta sig något. Jag tror dock att vi ligger på ganska låga nivåer där nu så jag hoppas på att den ska vandra uppåt.
 
Status i bolaget:
Nu är vi uppe i 5 månadsbetalande kunder. Under juni månad kommer två ytterligare månadsbetalande kunder tillkomma. Av dessa 7 kunder så har två stycken dubbel månadsavgift. Av sidoinkomsterna har jag plockat ut 3000kr till bolagets kassa i maj. Jag har nästan 10000kr som jag förväntar mig få in under juni. Kassan i bolaget fortsätter att växa och är uppe i 67800 nu efter att jag betalat några utgifter och momsen som vi betalar kvartalsvis. Jag har som sagt 2 kunder som jag ska leverera till under juni. Sedan har jag två befintliga kunder som jag ska göra extra arbete för.
 
Framtiden:
Att nå ett aktiekapital på 100000kr till årsskiftet ser jag fortfarande som fullt realistiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Enmiljonkronor

Jag är en driven och målmedveten kille i 30-årsåldern som nu bestämt mig för att bli miljonär. Tillsammans med min tjej ska jag nu göra denna resa och planen är att det ska gå ganska fort. ;) Miljonen tänker vi använda till insats på bostadsrätt eller hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela