enmiljonkronor.blogg.se

Jag har bestämt mig. Innan år 2018 ska jag ha tjänat min första miljon. Vi pratar inte om värde på bostad eller prylar, utan jag ska ha en miljon kronor på banken. Jag har ett vanligt 9-17 jobb där jag tjänar helt ok så jag hoppas kunna investera rätt stora belopp varje månad. En stor del av miljonen ska dock komma från det bolag som jag nyligen startat upp.

Aktieportföljen februari 2014

Publicerad 2014-03-01 16:35:00 i Aktier

Hej!
 
Jag var bortrest under januari så jag kunde inte uppdatera värdet för mina placeringar då. Det var lite synd för året började riktigt bra och sedan dess har det gått utför. Nedan följer värdet av mina placeringar just nu.
 
 
Avanza
Fingerprint Cards B (Värde: 15450kr)
MQ Holding (Värde: 11900kr)
TrustBuddy International (Värde: 9568kr)
Oplacerat (Värde: 1570kr) 
 
Min bank
Telia sonera (Värde: 4941kr)
 
Totalt: 43429kr
Förra månaden: 42762kr
 
Jag har satt in 1500 per månad så alltså 3000 kr sedan förra gången jag skrev. Trots det så har värdet bara ökat med 650kr så min portfölj har alltså gått dåligt.
 
TeliaSonera fortsätter backa, men denna aktie går alltid upp och ner runt 50kr så det är bara att ligga kvar och vänta på ca 5% utdelning varje år. Fingerprint går också som vanligt upp och ner, denna månaden något ner. MQ har ökat lite men TrustBuddy har tappat. Dock ligger jag fortfarande plus totalt sett på denna aktie och hoppas att 2014 blir ett bra år. Det finns en banklicens som förhoppningsvis kan öka värdet en hel del om/när de får denna.
 
Status i bolaget:
Jag har 2 betalande kunder. Jag har också 3 kunder på väg in varav en kommer betala per månad. Om ca 2 månader kommer jag ha åtminstone en månadsbetalande kund till som betalar dubbel månadsavgift på grund av tilläggstjänster. Jag har också 3 offerter som ligger ute och som alla har bra potential. Har kontrollerat mina sidoinkomster och ca 8000 kr ligger och väntar totalt. Jag avvaktar dock med att plocka ut dessa till senare i år.
 
Framtiden:
I två eller tre månader till kommer jag fortsätta att sätta in 1500kr per månad. Därefter så ska jag göra ett experiment med Trustbuddy som utlovar drygt 10% ränta per år på insatta pengar. Jag ska sätta in 10000kr där under april eller maj. Därefter kommer jag investera ca 10000kr per månad i aktier. Full fart mot miljonen!

Kommentarer

Postat av: kanjagblirik

Publicerad 2014-03-16 01:29:52

Hej!

Såg din kommentar, har lagt till dig på min blogg.

Lycka till!

Mvh

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Enmiljonkronor

Jag är en driven och målmedveten kille i 30-årsåldern som nu bestämt mig för att bli miljonär. Tillsammans med min tjej ska jag nu göra denna resa och planen är att det ska gå ganska fort. ;) Miljonen tänker vi använda till insats på bostadsrätt eller hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela