enmiljonkronor.blogg.se

Jag har bestämt mig. Innan år 2018 ska jag ha tjänat min första miljon. Vi pratar inte om värde på bostad eller prylar, utan jag ska ha en miljon kronor på banken. Jag har ett vanligt 9-17 jobb där jag tjänar helt ok så jag hoppas kunna investera rätt stora belopp varje månad. En stor del av miljonen ska dock komma från det bolag som jag nyligen startat upp.

Längesen senaste uppdateringen

Publicerad 2015-04-12 13:11:25 i Aktier

Nu var det ett tag sedan. Har haft väldigt mycket jobb så bloggen har fått prioriteras ner.
 
En uppdatering på mitt sparade kapital.
95 000 kr totalt i aktier.
55 000 kr på vanligt räntekonto.
 
Tänker hädanefter börja visa sparat kapital totalt tillsammans med min sambo då vi sparar mot ett gemensamt mål.
 
Vi har satt upp mål per månad hur mycket vi ska spara. I April 2018 ska vi passera miljonen. Målet ska inte alls vara svårt att nå då vi har räknat väldigt lågt. Bland annat räknar vi med 0% utveckling på våra investeringar samt att vi inte ska få någon löneökning under dessa 3 år.
 
I början av dessa tre år kommer vi investera en del i aktier och fonder. Med tiden kommer vi dock gå över mer och mer till att spara i vanligt räntekonto på bank.
 
Bolaget går riktigt bra nu och vi har plockat ut 50 000kr i utdelning i år. Planen på utdelningsbelopp från bolaget ser ut som nedan:
 
April 2016: 100 000kr.
April 2017: 150 000kr.
April 2018: 150 000kr.
 
Vi kommer bli föräldrar inom några månader vilket kommer minska möjligheterna till stort sparande, så det är tack vare dessa utdelningar från bolaget som vi kommer kunna ha ett bra årssparande ändå.
 
Nu när vi båda jobbar så har vi ca 48 000kr per månad netto. Hyra och räkningar på ca 15 000kr. När en av våra löner faller bort så kommer vi inte kunna hålla samma nivå på sparandet, men vi hoppas kunna lägga undan åtminstone 10 000kr per månad ändå.
 
Kommer snart börja använda en graf där våra uppsatta mål finns samt hur vi lyckas följa dem. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Enmiljonkronor

Jag är en driven och målmedveten kille i 30-årsåldern som nu bestämt mig för att bli miljonär. Tillsammans med min tjej ska jag nu göra denna resa och planen är att det ska gå ganska fort. ;) Miljonen tänker vi använda till insats på bostadsrätt eller hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela